Case: Fredagsbar for mediegrafikere

Kreativtest – optagelsesprøve på mediegrafikeruddannelsen

Til optagelsesdagen valgte jeg denne plakatopgave, fordi jeg gerne ville vise noget af det, jeg kan i InDesign, og fordi jeg elsker at arbejde med billeder. Jeg tager ofte udgangspunkt i det billedemateriale, jeg har, når jeg udarbejder layouts. Vi skulle udarbejde tre skister og vælge en primær at arbejde udfra. Jeg er ikke vant til at arbejde med skitser, istedet prøver jeg ting af og sparrer med kunden undervejs. Derfor startede jeg ud med at lave en brainstorm med emner, som jeg mener er relevante for målgruppen “unge mediegrafikerstuderende”.

De tre plakater er mine “skitser”, hvoraf den første er den, jeg har valgt, som det endelige design. Vi havde 1,5 timer til opgaven. Jeg viser i den første, at jeg kan bruge pentool og type on a path. Plakaten er ret dynamisk i sit udtryk pga. de unge mennesker, som leger i røret. Den viser leg og liv, samt opfordrer til at møde op, og dette budskab gentages, skrives i en rigtig tyk font, og står centralt placeret. “Mød op” fanger opmærksomheden og sammen med billedet, gør det en nysgerrig. 

Lignende Portfolio Indhold